#TheNew World: EFR Businessweek 2019

Kunstmatige intelligentie, blockchain, big data en politieke polarisatie: #TheNewWorld is het thema van de EFR Businessweek 2019, die op woensdag 3 april begint. Dertien sprekers, waaronder Prins Constantijn van Oranje, Neelie Kroes en Michiel Muller, geven hun visie op die nieuwe wereld en de toekomst. De EFR Business Week is een van de grootste door studenten georganiseerde evenementen in Europa.

Thema van de EFR Business Week 2019 is #TheNewWorld. Zaken als technologie, kunstmatige intelligentie, blockchain, duurzaamheid en big data worden immers steeds belangrijker. Daarnaast zijn er belangrijke verschuivingen in de sociale en politieke verhoudingen. Denk bijvoorbeeld aan de huidige politieke polarisatie. EFR wil studenten inzicht bieden in deze onderwerpen, om zo de betrokkenheid bij die nieuwe wereld te vergroten en de ‘change leaders’ van morgen te worden.

Prins Constantijn

De EFR Businessweek 2019 gaat op woensdag 3 april van start met de openingsconferentie ‘World of Business’. Dertien sprekers, waaronder Prins Constantijn van Oranje (StartupDelta), oud-Eurocommissaris Neelie Kroes en EUR-alumnus Michiel Muller (oa Picnic), zijn aanwezig om hun visie te presenteren op de nieuwe wereld. Naast het programma met keynote speakers wordt de C-hal (Theil Building) omgevormd tot een ‘Innovation Playground’. Hier kunnen bezoekers genieten van verschillende demonstraties van innovaties, zoals een Augmented Climbing Wall (foto) en het Delft Hyperloop Team.

De tweede conferentie heet ‘Conferentieplatform’ en vindt plaats op maandag 8 april. Deze heeft een ​​meer interactieve setting: studenten en prominente gasten uit de bedrijfswereld, waaronder Randstad-CEO Jacques van den Broek, SCP-directeur (en EUR-alumnus) Kim Putters en Havenbedrijf Rotterdam-CEO Allard Castelein, nemen deel aan ronde tafeldiscussies. Dit jaar heeft EFR een recordaantal van 35 prominente gasten uitgenodigd.

Het negendaagse evenement biedt studenten van de Erasmus Universiteit ook activiteiten die gericht zijn op loopbaanoriëntatie en rekrutering. Studenten kunnen workshops en trainingen volgen en kantoren van bedrijven bezoeken. Zo zijn er reizen naar het Google-hoofdkantoor in Dublin en de Europese Centrale Bank in Frankfurt.

Voor de eerste keer organiseert EFR verder een evenement met de naam ‘Challenge your Capacities’. Dit evenement is bedoeld voor studenten die geïnteresseerd zijn in Blockchain en Artificial Intelligence, maar nog onbekend zijn met de praktische toepassing van deze innovaties in bedrijven.

Over de EFR Businessweek

De EFR Business Week is een van de grootste door studenten georganiseerde evenementen in Europa. Doel is het meest innovatieve, op de samenleving afgestemde evenement zijn dat studenten en bedrijven interactief verbindt en inspireert.

Meer informatie over de EFR Businssweek: https://www.efr-businessweek.nl/