Talentvolle onderzoekers van Erasmus School of Economics waaieren uit

Per ingang van het academisch jaar 2014-2015 zullen prof.dr. Victor Maas, dr. Remco Zwinkels en dr. Martijn van den Assem hun wetenschappelijke carrière voortzetten bij respectievelijk de UvA (Maas) en VU (Zwinkels en van den Assem).

Victor Maas, bijzonder hoogleraar Management Accounting en het huidige sectiehoofd Accounting, Auditing and Control binnen de capaciteitsgroep Bedrijfseconomie, start per 1 september als gewoon hoogleraar Accounting aan de Universiteit van Amsterdam binnen de Amsterdam Business School, Faculty of Economics and Business. Voor Maas is het een terugkeer naar zijn Alma Mater. Aan de UvA studeerde hij economie en in 2007 promoveerde hij aan diezelfde universiteit.

Zowel Remco Zwinkels als Martijn van den Assem starten met ingang van 1 september a.s. aan de VU, in de functie van universitair hoofddocent Finance in de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde. Daar zullen zij onder andere het onderzoek en onderwijs op het gebied van Behavioral Finance verder vormgeven.

Decaan prof.dr. Philip Hans Franses: “ Ik wens Victor, Remco en Martijn veel succes in hun nieuwe functies. Ik ben er trots op dat Erasmus School of Economics als een springplank fungeert en dat de kwaliteit van onze wetenschappers wordt opgemerkt door andere universiteiten.”