Studio Erasmus

Studio Erasmus is de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit. In deze editie onder meer aandacht voor de vernieuwde donorwet, groei van de Griekse haven en de vraag of literatuur je een beter mens maakt.

Wetenschappers over de actualiteit en het laatste academische onderzoek – dat is Studio Erasmus. Verrassend, prikkelend, maar altijd academisch verantwoord. Op dinsdag 11 oktober in de Rotterdamse Schouwburg op het programma:

• Is de nieuwe donorwet wel zo’n grote overwinning? - Klinisch ethicus Erwin Kompanje over de morele én praktische bezwaren tegen het systeem van automatische donor registratie (ADR)
  • Waarom de Griekse haven wel groeit en de Rotterdamse niet – Haveneconoom Bart Kuipers over tegenvallende overslagcijfers, opmerkelijke verschuivingen en de koopwoede van  China
  • Maakt literatuur je een beter mens? – Emy Koopman deed onderzoek naar empathie in de literatuur én schreef tegelijkertijd haar debuutroman Orewoet (die deze maand verscheen bij uitgeverij Prometheus)

Verder een uiterst actueel minicollege over een Rotterdams vraagstuk en livemuziek van Dee's Honeytones(rockabilly).

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met online magazine Vers Beton en de Rotterdamse Schouwburg. Presentatie: Geert Maarse.

Dinsdag 11 oktober 2016 | 20.30 – 21.45 uur (inloop met optreden vanaf 20.00 uur)| Foyer Rotterdamse Schouwburg| Toegang gratis.