Studieplekken alleen beschikbaar voor EUR-studenten

Studeren in Theil-building
Eric Fecken

De Erasmus Universiteit heeft besloten als pilot om tijdens de laatste tentamenperiode van dit collegejaar studieplekken alleen voor EUR-studenten beschikbaar  te stellen. Dit omdat studenten aangeven dat er in periodes met topdrukte te weinig studieplekken zijn. Ook scholieren en studenten van andere instellingen weten campus Woudestein namelijk te vinden om te studeren. Vanaf dinsdag 11 juni tijdens de Super Study Weeks moeten studenten hun collegekaart laten zien.

De studenten geven steeds vaker aan dat studieplekken op de EUR worden gebruikt door studenten en scholieren van buiten de EUR. Vooral in periodes met topdrukte ervaren ze dat er te weinig plek is. De universiteit neemt die klachten serieus en gaat tijdens de periode de EUR-studieplekken exclusief aanbieden aan EUR-studenten. Zij kunnen tijdens de pilot alleen op vertoon van hun EUR-collegekaart gebruikmaken van de studieplekken in de Universiteitsbibliotheek, Sanders Building, Polak Building, Tinbergen Building (5e, 12e, 13e en 14e verdieping) en G-Building.

Alle collegekaarten van de Erasmus Universiteit Rotterdam (inclusief de collegekaarten van het EUC, ISS en EMC) zijn geldig. De universiteit stelt de hogescholen en middelbare scholen in de buurt op de hoogte van de pilot. De pilot duurt tot 1 augustus.

Persvoorlichting, T (010) 408 1216, E press@eur.nl