Studenten winnen landelijke prijs met digitale Haagse markt

Het initiatief van studenten van de TU Delft en de Erasmus Universiteit om producten van de Haagse markt online te verkopen, heeft een landelijke prijs gewonnen. De start-up werd uitgeroepen tot winnaar van de Students Against Corona Awards. 

Het platform Lokale Markten biedt marktondernemers, die zwaar getroffen zijn door de coronacrisis, de mogelijkheid om tijdens en na de crisis online hun goederen te verkopen. Hiernaast zorgt het ervoor dat consumenten veilig toegang hebben tot de diverse en goedkope goederen van de markt.

Volgens EUR-student Tom van Doorn, een van de initatiefnemers, sloeg het iniatief meteen aan: "Na een maand bezig te zijn geweest, hebben we een groot aantal bestellingen. De eerste week moesten we zelfs na drie dagen een stop zetten op de orders, zo hard ging het."

Vooralsnog kunnen alleen marktondernemers uit Den Haag aan het platform deelnemen. "Op dit moment helpen we zestien ondernemers en staan er tien in de wachtrij in Den Haag," stelt Van Doorn. Het plan is echter, om ook marktondernemers uit andere plaatsen in Nederland te helpen. Het prijsgeld zal deels gebruikt worden om uit te breiden, aldus de studenten. 

Meer informatie

Lees het volledige artikel op de website van het AD.

Lees hier meer: www.lokalemarkten.nl

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen