Stan Koobs wint Gutiérrez Toscano Prize voor beste prestatie in de MSc in Statistical Science

Image - Stan Koobs

Felicitaties aan het adres van Stan Koobs, een van de twee winnaars van de Gutierrez Toscano Prize 2022, voor zijn uitstekende prestaties in de master in Statistical Science aan de Universiteit van Oxford.

Econometrist Stan Koobs, onlangs gestart als promovendus aan Erasmus School of Economics en het Tinbergen Instituut, kreeg deze erkenning in Oxford waar hij eerder dit jaar cum laude afstudeerde in de master Statistical Science. Voor zijn thesis werkte hij aan de theoretische eigenschappen van een nieuw algoritme dat Variational Inference uitvoert. Bij Erasmus School of Economics wordt hij begeleid door prof. dr. Richard Paap en dr. Wendun Wang en kan hij dit project voortzetten.

Ter nagedachtenis is de prijs vernoemd naar Pablo Gutiérrez Toscano, die in 1996 een onderscheiding behaalde in de MSc in Applied Statistics aan de Universiteit van Oxford. In 1998 kwam hij op tragische wijze om het leven bij een verkeersongeval. Zijn familie en vrienden doneerden geld om de jaarlijkse prijs in te stellen. De prijs wordt door een jury toegekend aan een kandidaat wiens prestatie in de MSc in Statistical Science (voorheen de MSc in Applied Statistics) als beste wordt beoordeeld.

Dat de Gutiérrez Toscano Prize in het verleden is gewonnen door alumni Tjebbe Bodewes (in 2018) en Alicia Curth (in 2020), laat zien hoe sterk de opleiding econometrie in Nederland en zeker in Rotterdam is. Zowel Bodewes als Curth behaalden hun bachelorsdiploma Econometrie en Operationele Research aan Erasmus School of Economics. Tegenwoordig werkt Tjebbe als productmanager bij Zivver. Alicia doet promotieonderzoek aan de Universiteit van Cambridge.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Media & Public Relations Officer Ronald de Groot van Erasmus School of Economics, rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: +31 6 53 641 846.