Slavernijgeschiedenis 2.0: educatieve website CHC geopend

Lesgeven over de geschiedenis van de transatlantische slavenhandel is het afgelopen decennium in Nederland meer vanzelfsprekend geworden. De didactische aanpak van dit nieuwe thema in de klas is echter vaak nog traditioneel. De slavenhandel is dan een subthema bij het behandelen van de Gouden Eeuw. De vraag naar de blik van anderen dan de koloniale machthebbers wordt zelden gesteld. Stephan Klein (Center for Historical Culture) lanceerde vorige week het resultaat van zijn NWO-valorisatieproject 'Dynamisch erfgoedonderwijs in Nederland' (aanvrager prof.dr. M.C.R. Grever). In de website komen leerlingen van 14/15 jaar met verschillende perspectieven op de slavenhandel en haar erfenis in aanraking en worden zij geprikkeld daar kritisch over na te denken, onder andere over de betekenissen in het heden.

Bekijk de pagina NWO Valorization Dynamic heritage education in The Netherlands.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen