Sijbren Cnossen en Bas Jacobs presenteren hun nieuwe boek aan staatssecretaris van Financiën Menno Snel

Image of Prof. Sijbren Cnossen, Menno Snel, and Prof. Bas Jacobs
LTR: Prof. Sijbren Cnossen, State Secretary Menno Snel, Prof. Bas Jacobs

Sijbren Cnossen (Nederlands Bureau voor Economische Beleidsanalyse, Erasmus School of Economics) en prof. Bas Jacobs (Erasmus School of Economics) hebbenvrijdag 13 december hun boek 'Ontwerp voor een Beter Belastingstelsel' gepresenteerd aan de Nederlandse staatssecretaris van Financiën, Menno Snel.

Het boek bevat bouwstenen voor fundamentele belastinghervormingen. De aanbevelingen zijn geschreven door de hoogleraren, maar ook door wetenschappers en beleidsdeskundigen uit binnen- en buitenland. De 'inside-benadering' van het boek draagt bij aan de discussie over een beter belastingstelsel in Nederland, dat momenteel als onnodig inefficiënt wordt beschouwd, belastingontduiking in de hand werkt en hoge uitvoerings- en nalevingskosten met zich meebrengt.

Download het boek en lees de volledige persverklaring hier.

Voor meer informatie, contacteer alstublieft Ronald de Groot, Media and Public Relations Officer of Erasmus School of Economics, rdegroot@ese.eur.nl and 06 53 641 846.

In de media

deVolkskrant