Serious gaming for the development of interprofessional teamwork skills: what is the optimal blended commitment in education?

CLI Fellowship van Mary Dankbaar
Mary Dankbaar

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Mary Dankbaar over serious gaming voor de ontwikkeling van interprofessionele teamwerkvaardigheden.

Binnen de geneeskunde wordt er aandacht besteed aan de ontwikkeling van de interprofessionele samenwerkingsvaardigheid: een complexe maar belangrijke vaardigheid binnen de zorg. Als online voorbereiding op kleinschalig onderwijs hebben we een ‘serious’ game ontwikkeld: Team Up. Met deze multi-player game, die wordt gespeeld door studenten geneeskunde en verpleegkunde, kunnen ze de valkuilen ervaren en kan contactonderwijs effectiever worden. Over de meest optimale blended designs van dergelijk onderwijs is niet veel bekend. Hoe kan de meerwaarde van online en contactonderwijs het beste tot zijn recht komen en hoe kunnen ze elkaar optimaal versterken? Wat is het meest effectieve blended design om dit te trainen?

Opbrengst

Van Peppen, L., Faber, T.J.E., Erasmus, V., & Dankbaar, M.E.W. (2022). Teamwork Training With a Multiplayer Game in Health Care: Content Analysis of the Teamwork Principles Applied. JMIR Serious Games 2022, 10(4)doi:10.2196/38009

Onderzoeker
dr. Mary Dankbaar