Rogier Quaedvlieg en Matthijs Korevaar in de prijzen bij de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen

Vrijdag 18 juni a.s. om 16.00 uur ontvangen Rogier Quaedvlieg en Matthijs Korevaar, beiden verbonden aan Erasmus School of Economics, een prijs van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen. Voorzitter Louise Gunning-Schepers overhandigt aan Rogier Quaedvlieg de J.C. Ruigrok Prijs ter waarde van 12.500 euro en Matthijs Korevaar neemt de Van der Knaap Prijs van 10.000 euro in ontvangst.

J.C. Ruigrok Prijs voor Rogier Quaedvlieg

Universitair hoofddocent Rogier Quaedvlieg van Erasmus School of Economics is dit jaar de winnaar van de J.C. Ruigrok Prijs. De J.C. Ruigrok Prijs is een beloning voor jonge onderzoekers die origineel onderzoek doen op het gebied van sociale wetenschappen. De prijs circuleert tussen vier onderzoeksgebieden. Elke vier jaar wordt een onderzoeker uit de economische wetenschap als winnaar gekozen.

Rogier Quaedvlieg promoveerde in de financiële econometrie in 2016 aan Maastricht University. Hij behaalde tegelijkertijd twee masterdiploma's, voorafgegaan door een dubbel bachelorsdiploma. Quaedvlieg publiceerde onder meer in Econometrica (2020). In 2017 ontving hij de Arnold Zellner Thesis Award in Econometrie & Statistiek. In datzelfde jaar werd hem ook een prestigieuze Veni-beurs toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek. Het onderzoek van Quaedvlieg spitst zich toe op de thema's financiële econometrie, forecasting, volatiliteit, risicobeheer en tijdreeksen.

Eerdere J.C. Ruigrok-prijswinnaars van Erasmus School of Economics waren onder meer de hoogleraren Martijn de Jong (2009), Stefan Stremersch (2005) en Philip Hans Franses (1993).

Mathhijs Korevaar winnaar van de Van der Knaap Prijs

Universitair docent Finance aan Erasmus School of Economics Matthijs Korevaar ontvangt de Van der Knaap-prijs ter waarde van 10.000 euro voor zijn oorspronkelijke promotieonderzoek op het gebied van economische en sociale geografie in de breedste zin van het woord, alsmede op het gebied van stedelijke en regionale economie.

Matthijs Korevaar is gepromoveerd in Finance aan Maastricht University. In januari 2022 zal hij als Visiting Scholar en Marie-Sklodowka Curie Global Fellow toetreden tot de Finance Division van Columbia Business School. In juli 2023 keert hij terug naar Erasmus School of Economics. Korevaar’s onderzoeksinteresses liggen op het gebied van financiën, onroerend goed en economische geschiedenis. Hij benut de lange loop van de geschiedenis om lessen te trekken die relevant zijn voor moderne financiële markten, met een specifieke focus op de woningmarkt.

Livestream van de prijsuitreikingen

De prijsuitreikingen op vrijdag 18 juni zijn te volgen vanaf 16.00 uur via deze livestream. Rogier Quaedvlieg en Matthijs Korevaar geven een korte presentatie over hun onderzoek.

Universitair Hoofddocent
Rogier Quaedvlieg, universitair hoofddocent aan Erasmus School of Economics
Universitair Docent

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media en Public Relations Officer bij Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: +31 6 53 641 846.