Reizende fototentoonstelling over integratie vluchtelingen op campus Woudestein

Reizende fototentoonstelling over integratie vluchtelingen

Woensdag 9 november 2016 wordt in het Polakgebouw op campus Woudestein de reizende fototentoonstelling ‘Weer Toekomst’ van fotograaf Ahmet Polat geopend.

Op de expositie van de Stichting voor Vluchteling-studenten UAF zijn foto’s te zien over de integratie van vluchtelingen door studie en werk. Documentaire- en modefotograaf Ahmet Polat (Roosendaal, NL, 1978) was als Fotograaf des Vaderlands afgelopen jaar het gezicht van de Nederlandse fotografie: ‘ Je kunt ook laten zien dat vluchtelingen deel uitmaken van een gezin, verjaardag vieren, afspreken met vrienden of bezig zijn met een opleiding.’ Luister hier naar een interview met hem bij 'Met het oog op morgen'.

Vluchtelingen zijn niet alleen een vluchteling, maar ook een student, een vriend, een mens met een eigen identiteit. Eenmaal in Nederland aangekomen zetten ze alles op alles om een nieuw bestaan op te bouwen in het nieuwe thuisland. Wie zijn de vluchtelingenstudenten, waar komen ze vandaan, wat studeren ze en wat is hun doel voor de toekomst? De tentoonstelling is tot 20 januari 2017 op de begane grond van het Polakgebouw, campus Woudestein, EUR te zien.

Opening
Tijdens het zaalprogramma van de opening, onder leiding van EM hoofdredacteur Wieneke Gunneweg, spreken College van Bestuur-lid Bart Straatman, Mardjan Seighali (directeur UAF), fotograaf Ahmet Polat en UAF-alumnus Victor Habyalimana (ovb).

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 of E press@eur.nl