Regenboogpad op de campus - voel je vrij om jezelf te zijn

Opening ceremony rainbow path on campus by cutting through a golden ribbon
Andy Troy

Op Coming Out Day hebben we het regenboogpad op onze campus Woudestein officieel geopend. 'Iedereen is welkom op onze universiteit. We willen dat iedereen zich vrij voelt om zichzelf te zijn. Studenten en medewerkers kunnen houden van wie ze willen houden en trots zijn op wie ze zijn.' Onze vicevoorzitter van het College van Bestuur Ellen van Schoten, onze Chief Diversity Officer Semiha Denktaş en initiatiefnemer van het regenboogpad Marit de Ridder verrichtten de officiële openingshandeling. Ellen van Schoten kondigde ook aan dat studenten vanaf Coming Out Day - als ze dat willen - hun voornaamwoorden in Canvas kunnen delen en veranderen.

Ellen van Schoten: "Iedereen is welkom op onze universiteit en we zijn er trots op dat we dat via dit regenboogpad blijvend zichtbaar maken op onze campus. Ik vind het mooi om te zien dat dit soort initiatieven uit alle geledingen van onze organisatie komen. Ik wil Marit de Ridder bedanken voor haar idee, haar werk en haar initiatief. Iets wat ik graag aankondig op deze belangrijke dag voor de LGBTIQA+ gemeenschap: vanaf vandaag kunnen studenten - als ze dat willen - hun voornaamwoorden delen en veranderen in Canvas."

Semiha Denktaş: "Laten we vieren dat al onze verschillende en unieke talenten onze universiteit sterker maken. Want het zijn onze verschillende achtergronden, perspectieven, kennis en ervaringen die onze universiteit en gemeenschap hebben gemaakt tot de bruisende omgeving die we nu zijn. We willen dat iedereen zich vrij voelt om zichzelf te zijn. Studenten en medewerkers kunnen houden van wie ze willen houden en trots zijn op wie ze zijn. Laat dit regenboogpad niet alleen een symbool zijn. We willen ook echte actie, constructieve en open interacties en verbindingen."

Quote Marit de Ridder: "Voor mij is bewustwording de belangrijkste reden om een regenboogpad te realiseren. Zo laten we zien dat iedereen welkom is op de universiteit. Het maakt niet uit wie je bent of wat je seksuele voorkeur is. Het kleurige pad is iets heel tastbaars. Je ziet het elke dag op de campus."