De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Susan van Rijen (ESSB) over naar reflectieve praktijk en zelfevaluatie in het onderwijs in de klinische psychologie.
Hiaten die studenten ervaren bij het afstemmen van het klinische psychologieonderwijs op de klinische praktijk (bij het omgaan met situaties die een reflectieve benadering of zelfevaluatie van hun professionele ontwikkeling vereisen) weerspiegelen de fundamentele competenties van reflectieve praktijk (dat wil zeggen: een opzettelijk proces van reflecteren op iemands klinische praktijk) en zelfbeoordeling (van iemands klinische competenties). In dit innovatieproject zullen tutorials over Reflective practice worden geïmplementeerd in de Master Child and Adolescent Clinical Psychology, ondersteund door een zelfevaluatie-instrument voor klinische competenties dat tijdens de praktijkstages wordt voortgezet. Het doel van deze innovatie is om studenten in staat te stellen vaardigheden te ontwikkelen voor zelfsturing van hun professionele ontwikkeling.
- Onderzoeker
- Gerelateerde links
- Meer CLI Fellowship projecten