Reactie op: oorzaken van en remedies voor seculaire stagnatie

Reactie op: oorzaken van en remedies voor seculaire

In Economisch Statistische Berichten reageert prof.dr. Casper de Vries, hoogleraar monetaire economie aan Erasmus School of Economics, op een artikel van Coen Teulings (hoogleraar aan de UvA en Cambridge University) en Richard Baldwin (hoogleraar aan Oxford University en directeur bij het Centre for Economic Policy Research) getiteld: Oorzaken van en remedies voor seculaire stagnatie.

‘Het seculaire stagnatiescenario is een nieuw en theoretisch interessant macro-economisch leerstuk dat nadere studie en toetsing vereist voordat dit rijp is voor beleid. Het is echter aannemelijk dat de eurozone meer te maken heeft met structurele trends die alleen te keren zijn met structurele maatregelen, dan dat cyclische stimulansen permanent de boventoon moeten voeren.’ Aldus de Vries.

Klik hier om de opinie te lezen van Casper de Vries op de website van ESB.

Klik hier om het artikel van Coen Teulings en Richard Baldwin te lezen op de website van ESB.