Prof. Aukje Hassoldt benoemd tot nieuwe decaan van RSM

Overview of Woudestein Campus
Aukje Hassoldt

Het College van Bestuur van de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft Professor Aukje Hassoldt benoemd tot nieuwe decaan van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM). Haar benoeming gaat in op 1 december 2024. Prof. Hassoldt is momenteel decaan van de faculteit Technologie, Beleid en Management van de TU Delft. Zij volgt Professor Werner Brouwer op, die sinds februari 2023 interim decaan is van de RSM.

Het College van Bestuur heeft professor Hassoldt benoemd tot nieuwe decaan van RSM vanwege haar uitgebreide ervaring in het begeleiden van organisaties bij veranderingen en haar betrokkenheid bij het creëren van maatschappelijke impact. Volgens Annelien Bredenoord, voorzitter van het College van Bestuur, is Aukje een universiteitsbestuurder met een breed scala aan ervaring. “Met haar solide werk als decaan bij onze partner TU Delft en haar rijke ervaring zal zij de weg wijzen in de volgende fase van een van onze grootste faculteiten. Ik verwelkom haar vanwege haar enorme analytische vaardigheden, maar ook als een warm mensen-mens.”

Studenten zitten op de trap bij het Paviljoen

Positieve verandering belangrijker dan ooit

Aukje Hassoldt is sinds oktober 2019 decaan van de faculteit Technologie, Beleid en Management aan de TU Delft. Voor haar aanstelling aan de TU Delft werkte ze buiten de academische wereld bij vooraanstaande onderzoek gebaseerde organisaties in Nederland.

“RSM is een zeer boeiende en inspirerende organisatie met een geweldige internationale positie. Ik kijk ernaar uit om op 1 december te beginnen als nieuwe decaan van de RSM en om samen de uitdagingen aan te gaan waar academische instellingen in Nederland op dit moment voor staan. Ervoor zorgen dat RSM een toonaangevende business school in Europa en internationaal blijft, zal een topprioriteit zijn”, aldus professor Hassoldt. “De missie van de school om een kracht te zijn voor positieve verandering in de wereld is nu belangrijker dan ooit, en ik kijk ernaar uit om samen met de studenten, faculteit en medewerkers dit te bereiken. Ik kijk er echt naar uit om met hen samen te werken.”

Het College van Bestuur van de Erasmus Universiteit Rotterdam bedankt Prof. Dr. Werner Brouwer voor zijn bijzondere verdiensten als interim decaan van de RSM. Annelien Bredenoord: “Werners leiderschap heeft gezorgd voor de broodnodige kracht en continuïteit tijdens deze overgangsperiode. Zijn leiderschap is van onschatbare waarde geweest en we zijn hem zeer dankbaar voor zijn bijdragen aan onze universiteit.”

Professionele biografie

Aukje Hassoldt (1970, Nederlandse nationaliteit) behaalde haar bachelor en master natuurkunde aan de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam. Na haar studie vervulde ze verschillende functies bij Rijkswaterstaat (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat), waar ze werkte aan de implementatie van Europees beleid en lid en delegatieleider was van internationale werkgroepen, voordat ze op jonge leeftijd de overstap maakte naar het management.

Later stapte ze over naar haar volgende functie bij TNO Toegepast Technologisch Onderzoek, waar ze werkzaam was als business unitmanager Milieu, Gezondheid & Veiligheid en als directeur Onderzoek van Aard-, Milieu- & Levenswetenschappen. Daarna was ze hoofd van het Centrum voor Veiligheid en Beveiliging bij het RIVM en waarnemend Chief Information Officer bij het RIVM voordat ze aan de TU Delft begon.

Op dit moment bekleedt Prof. Hassoldt verschillende adviserende en niet-uitvoerende bestuursfuncties/voorzittersposities in organisaties zoals het Nationaal Netwerk Risicomanagement, het Proton Therapy Centre HollandPTC B.V. en meer.

Aukje Hassoldt woont in Amsterdam met haar man en heeft twee volwassen kinderen.

Bezoek de RSM-website voor meer informatie over de Rotterdam School of Management.