Philip Hans Franses over de stijging van de Erasmus Universiteit op de QS ranking

Philip Hans Franses over de stijging van de Erasmus

De Erasmus Universiteit in Rotterdam is met zeven plekken gestegen op de ranglijst van de beste universiteiten ter wereld. De Erasmus Universiteit staat nu op de 92e plaats. Philip Hans Franses, decaan aan Erasmus School of Economics, geeft zijn reactie in een radio-interview bij Radio Rijnmond, d.d. dinsdag 10 september 2013.

"Het is altijd mooi als je stijgt, maar het gaat eigenlijk altijd om de eerste tien, twintig. Ga je verder naar de wat lagere scores, dan zijn de verschillen erg klein", aldus Franses. "De scores worden gebaseerd op allerlei maatstaven en een heel belangrijke is academische reputatie, waar 40% van het gewicht aan wordt gehangen. Deze hangt af van de kwaliteit van de wetenschap, de zichtbaarheid van deze wetenschappers, en in hoeverre deze meedoen met het wetenschappelijke debat."

• Klik hier voor het interview bij Radio Rijnmond, d.d. dinsdag 10 september 2013.