Peter Goos en Bradley Jones dit jaar de winnaars van de Technometrics Ziegel prijs

Peter Goos en Bradley Jones dit jaar de winnaars van de

Peter Goos en Bradley Jones zijn dit jaar de winnaars van de Technometrics Ziegel prijs voor hun boek "Optimal design of experiments: A case study approach", uitgegeven door Wiley.

Elk jaar biedt het tijdschrift Technometrics een prijs aan de auteurs aan van het boek dat het afgelopen jaar het best beoordeeld is in het tijdschrift. De prijs is vernoemd naar Eric Ziegel, die de Journal's Book Review Editor was voor twintig jaar. De prijs werd uitgereikt tijdens de jaarlijkse Joint Statistical Meetings op zaterdag 3 augustus 2013 in MontrĂ©al, Canada.

Prof. dr. Peter Goos is hoogleraar Statistics in Marketing en verbonden aan de capaciteitsgroep Bedrijfseconomie aan de Erasmus School of Economics. Hij combineert deze aanstelling met een positie als gewoon hoogleraar aan de Faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen van de Universiteit Antwerpen, waar hij kansrekening en statistiek (basisstatistiek, regressiemethoden en multivariate statistiek) doceert aan studenten bedrijfseconomie, handelsingenieur, sociaal-economische wetenschappen en wiskunde.