Ook in deze moeilijke tijd bieden we je mentale ondersteuning

Jonathan van Rijn

Zit je met iets kleins of groots, privé-of werk gerelateerd? Heb je een grote uitdaging, of zit je met een kleine verandering? Open up, anywhere, anytime. Juist in deze lastige periode waarin we allen weer in een lockdown zitten. Erasmus Universiteit Rotterdam biedt via OpenUp aan haar medewerkers laagdrempelig toegang tot psychologen via chat, telefoon en videoconsults. Voor studenten is er het platform Are you OK out there?

Je kunt elke vraagstuk neerleggen bij de psychologen van OpenUp. Daarnaast heb je via OpenUp toegang tot gezondheidschecks, webinars, zelfhulpprogramma’s, mindfulnessconsults en andere tools waardoor je ook zelf, zonder ondersteuning van een psycholoog, aan de slag kunt met je mentaal welzijn.

Raadpleeg OpenUp via MyEUR (login)

Mentaal welzijn van onze studenten en medewerkers

Het mentaal welzijn van medewerkers en studenten vinden we binnen Erasmus Universiteit Rotterdam erg belangrijk. Daarom worden er verschillende tools aangeboden die moeten helpen om psychische klachten te voorkomen. Voor studenten bestaat er bijvoorbeeld het platform Are you OK out there?

HR-directeur Lieke Skidmore-Vencken en Programma-manager Roos Schelvis vertellen in de onderstaande video hoe zij deze tools, op basis van wetenschappelijk onderzoek, toepassen.

Hey het is oke - Mentaal welzijn voor medewerkers Erasmus Universiteit Rotterdam