Ondernemen, hoe doe je dat?

Waar moet je allemaal rekening mee houden bij het opzetten en runnen van een onderneming? En wanneer heb je succes? Dat en meer komen leerlingen van VWO 3 op donderdag 21 januari 2016 aan de weet tijdens het Erasmus Discovery Programme. In dit multidisciplinaire programma maken leerlingen van de onderbouw van het voortgezet onderwijs kennis met wetenschap en de Erasmus Universiteit.

De leerlingen gaan aan de slag met academische vaardigheden die ze later nodig hebben als ze gaan studeren. Het biedt ook een inkijkje in beroepsmogelijkheden in het kader van de profielkeuze (en studiekeuze) en de scholieren leren meer over studeren aan een universiteit. Op dit moment hebben dertien middelbare scholen ingetekend voor het programma.

Twee thema's
Het thema van het Erasmus Discovery Programme op 21 januari is ondernemerschap. Tijdens deze inspirerende middag leren de scholieren meer over ondernemen. Na welkomstwoord door decaan prof.dr. Philip Hans Franses geven wetenschappers Roy Thurik en Joost Stam colleges over ondernemerschap en ondernemersrecht. Daarna gaan de leerlingen zelf aan de slag.

Op 28 januari is het thema ‘Waarom  is iedereen anders’, waarbij vanuit de sociale wetenschappen, psychologie en sociologie gekeken wordt naar: ‘Hoe denken we anders?’ ‘Hoe doen we anders’, en ‘Hoe doen we anders in groepen’?

Wetenschap in de klas
Het Erasmus Discovery Programma is een van de programma’s van het Wetenschapsknooppunt Erasmus Universiteit, dat wetenschap brengt naar het basis en voortgezet onderwijs
Momenteel wordt er samen met de faculteiten gewerkt aan een nieuw curriculum op gebied van onderzoekend leren voor de bovenbouw van de basisschool. Ook de e-learnings in de thema’s psychologie, filosofie, geneeskunde, economie en rechten, die bestaan uit een combinatie van een digitale les en opdrachten in de klas zijn in de maak.

Persvoorlichting, T (010) 408 1216 E press@eur.nl