Nieuwjaarsbijeenkomst: ‘Samen zaken voor elkaar krijgen’

Foto Arie Kers

Samenwerking: dat stond centraal in de speech van collegevoorzitter Kristel Baele tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst op maandag 8 januari 2018. Ze noemde het snel oplossen van de issues rond de sluiting van het Polak gebouw als voorbeeld. “Ik weet zeker dat we komend jaar nog veel meer voorbeelden zullen zien van dit gemeenschapsgevoel.”

Thema van de speech was gezamenlijk zaken voor elkaar krijgen. Baele toonde als eerste een video met highlights van 2017, voorbeelden van zaken die het afgelopen jaar waren bereikt.

Highlights 2017

Polak

Als voorbeeld van samenwerking noemde ze het oplossen van de issues rond de sluiting van het Polak gebouw, op donderdagavond 19 oktober. “Binnen enkele uren bleek onze probleemoplossende hands-on mentaliteit zeer effectief. Ik had de gelegenheid om al deze collega's hun uiterste best te zien doen om studenten en collega's te helpen.”

Baele wees op het razendsnel opnieuw inplannen van colleges, het inrichten van nieuwe studieplekken en het opnieuw huisvesten van de facilitaire dienstverleners. “Een geweldige prestatie, allemaal verricht in één avond! Ik weet zeker dat we komend jaar nog veel meer voorbeelden zullen zien van dit gemeenschapsgevoel.”

“Er zullen nieuwe uitdagingen zijn, verwacht en onverwacht, zoals elk jaar. Maar ik heb vertrouwen dat we deze uitdagingen zullen aangaan, als One Vibrant Academic Community.

Lustrum

Baele wees in haar speech tenslotte ook op het 105-jarig bestaan van de universiteit. Deze zal vanaf de Opening Academisch Jaar 2018-2019 in september gevierd gaan worden. Baele riep om dit feest ook vooral samen te vieren.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, 010 4081216 of press@eur.nl