Nieuwe ronde Senior Kwalificatie Examinering

Explaining in front of post its

In 2022 vindt een nieuwe ronde plaats van het interfacultaire EUR-traject Senior Kwalificatie Examinering (SKE). Het SKE-traject is bedoeld voor (docent)leden van examencommissies en opleidingscoördinatoren of programmadirecteuren van de EUR.

Kwaliteit van toetsing is een essentieel onderdeel van de kwaliteit van onderwijs. Niet voor niets wordt er bij opleidingsaccreditaties veel belang gehecht aan een goed toetsplan, passend bij de visie op onderwijs. Het SKE-traject helpt om er op structurele basis voor te zorgen dat docent-leden van de examencommissies goed voorbereid zijn op de uitvoering van de borgingstaken die ze op het gebied van toetsing hebben. Dit helpt om de kwaliteit van het onderwijs, de toetsing, naar een hoger niveau te brengen.

In dit traject wordt actief gewerkt aan visieontwikkeling en aan de verbetering van toetskwaliteit op het niveau van een opleidingsprogramma of faculteit. Er is veel aandacht voor het uitwisselen van kennis en ervaring vanuit verschillende perspectieven en de transfer naar de praktijk. Naast individuele professionalisering levert deelname aan het traject daardoor concrete opbrengsten voor de eigen faculteit op. Elke deelnemer kan een eigen focus bepalen in het individuele kwaliteitsverbeteringsproject.

Planning SKE 2022
De 4 cursusdagen van het traject 2022 staan gepland op dinsdag 25 januari, 8 maart, 12 april en 24 mei, een laatste impactsessie staat ingepland op 11 oktober 2022.
Intakegesprekken vinden plaats in de periode december 2021.

Meer informatie en inschrijven
De inschrijving voor het traject is geopend, aanmelden kan tot uiterlijk 29 november. De kosten voor deelname bedragen (inclusief 50% subsidie van CLI) €1.560 per deelnemer. Klik hier voor meer informatie over het EUR SKE traject. Heb je nog vragen of wil je je inschrijven mail dan naar training@risbo.eur.nl