Nieuwe mijlpaal: MOOC Econometrics trekt 100.000 ingeschreven cursisten

MOOC Econometrics team
Erasmus School of Economics

Vier jaar na de lancering heeft de MOOC Econometrics: Methods and Applications van Erasmus School of Economics een nieuwe mijlpaal bereikt door zijn 100.000ste ingeschreven cursist te verwelkomen. Hiermee is deze MOOC verreweg de meest succesvolle open access, online cursus van Erasmus Universiteit Rotterdam.

Uit 211 landen zijn nu cursisten bekend met de fascinerende wereld van de econometrie. Ze hebben geleerd hoe ze zakelijke en economische vragen kunnen analyseren en oplossen met tools voor data-analyse. De MOOC Econometrics is gebaseerd op een wereldwijd succesvol Oxford UP studieboek en wordt gedoceerd door de volgende wetenschappers van het Econometrisch Instituut van Erasmus School of Economics: Myrthe van Dieijen, Francine Gresnigt, Erik Kole, Michel van der Wel, Richard Paap, Dick van Dijk, Philip Hans Franses, Dennis Fok en Christiaan Heij.

Gemiddeld duurt het zes weken om de cursus op het Coursera-platform te voltooien.

Econometrie aan Erasmus Universiteit Rotterdam

Het Econometrisch Instituut van Erasmus School of Economics was het eerste onderzoeksinstituut op het gebied van econometrie ter wereld. Het werd in 1956 opgericht door Henri Theil en Nobelprijswinnaar Jan Tinbergen. Tegenwoordig volgen niet minder dan 900 bachelor- en masterstudenten econometrieonderwijs aan Erasmus School of Economics.

Klik hier voor een uitgebreider bericht van Erasmus School of Economics, 1 Oktober 2019 (in English).

Voor meer informatie neemt u contact op met Ronald de Groot, Media and Public Relations Officer van Erasmus School of Economics, rdegroot@ese.eur.nl of +31 6 53 641 846.