Neem deel aan African Business Day 2016

De Association of Students of African Heritage (ASAH), organiseert op 19 mei 2016 voor de tweede keer de African Business Day. Na het success van de vorige editie heeft ASAH besloten om dit jaar nog groter uit te pakken. Google, Goldman Sachs en McKinsey&Company zijn dit jaar aanwezig.

Dit jaar zal het evenement draaien rondom het thema “Redefining Africa”, waarbij het doel is om de negatieve stereotypes over het continent grondig aan te pakken en successen van Afrikaanse business leaders te vieren. Het is ons gelukt om voor African Business Day 2016 innoverende en bekende leiders binnen te slepen zoals Clinton Mutambo, CEO van Esaja.com; Colin Coleman van Goldman Sachs Afrika; Uzodinma Iweala, schrijver van het verfilmde boek Beasts of No Nation; Nana Kwame Bediako CEO van Wonda World en Gbenga Ajayi van Google.

De African Business Day zal plaatsvinden op 19 mei in de aula op de campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam. In de ochtend zullen er workshops worden gegeven door bedrijven met grote invloed in Afrika, waaronder McKinsey & Company, FMO en Shell. Deze workshops zijn exclusief en slechts een beperkt aantal plaatsen zijn beschikbaar. Ook kleinere bedrijven met een focus op duurzaamheid zoals Städler zullen van de partij zijn.

Natuurlijk krijgen deelnemers ook de kans om te genieten van Afrikaans entertainment én van de Afrikaanse keuken. Een business day zou geen business day zijn zonder netwerksessies, daarom zal er tijdens de lunch en de borrel ook gelegenheid zijn om te netwerken met vertegenwoordigers van McKinsey, Shell, Google, Morgan Stanley en vele anderen.

Zoals Malcolm X al zei: “For tomorrow belongs to the people who prepare for it today.”. Door middel van de African Business Day worden deelnemers gereed gemaakt voor het Afrika van de toekomst.

Klik hier voor meer info over the African Business Day.