MOOC ‘Advanced Valuation & Strategy’ doorbreekt grens van 100.000 cursisten

Image of the campus woudestein, showcasing the flags of the School's and Institutes

De Massive Open Online Course (MOOC) ‘Advanced Valuation & Strategy - M&A, Private Equity en Venture Capital’ van Erasmus School of Economics heeft een mijlpaal bereikt met 100.000 ingeschreven cursisten.

Revolutionaliseren van manier van besluitvorming

Deze online cursus werd 4 jaar geleden ontwikkeld door Prof. Han Smit, Dr Dyaran Bansraj en Dr Nishad Matawlie. Ter ondersteuning werden later promovendi Yashvir Gangaram Panday and Renée Spigt toegevoegd aan het team.

De MOOC ‘Advanced Valuation and Strategy – M&A, Private Equity en Venture Capital’ leert de cursist over de nieuwste waarderingsmethoden die kunnen helpen om betere investeringsbeslissingen te nemen. Deze online cursus is nuttig voor leidinggevenden die volledige strategieën moeten waarderen en voor studenten die geïnteresseerd zijn in corporate finance en strategy. In deze MOOC proberen de docenten de manier van besluitvorming van de cursist te revolutionaliseren door statische waarderingsmethoden uit corporate finance uit te breiden met dynamische methoden om strategisch denken te kwantificeren.

Traditioneel wordt de aantrekkelijkheid van een investering beoordeeld op basis van toekomstige kasstromen die voornamelijk voortvloeien uit beslissingen uit het verleden. Maar in een steeds veranderende wereld bepalen strategische beslissingen het succes en de marktwaarde van het bedrijf op lange termijn. Desondanks zijn managers bij het maken van deze lange termijn beslissingen vaak aangewezen op alleen intuïtie en ervaring en wordt er weinig gebruik gemaakt van gestructureerde, kwantitatieve analyses.

De MOOC 'Advanced Valuation and Strategy – M&A, Private Equity en Venture Capital' gaat verder dan het gebruik van standaard waarderingsanalyses en introduceert de Expanded Net Present Value, welke de Discounted Cash Flow analyse, reële opties en speltheorie samenbrengt. Door te denken in termen van opties, games en adaptieve strategieën kunnen managers strategische vragen beantwoorden, zoals: Hoe waardeer je een leveraged buy-out? Hoe waardeer je een hightech onderneming met negatieve kasstromen? Wanneer moet u gefaseerd investeren in nieuwe ondernemingen? Hoe kun je de reacties van concurrenten meenemen in biedingsstrijden?

De MOOC is met name interessant voor durfkapitalisten, private equity investeerders, CEO’s, CFO’s en investeringsbankiers.

Andere succesvolle MOOC's van Erasmus School of Economics

Erasmus School of Economics heeft twee andere Massive Open Online Courses ontwikkeld. In 2015 lanceerde het de MOOC 'Econometrics: Methods and Applications'. Deze MOOC heeft inmiddels meer dan 160.000 ingeschreven cursisten bereikt; een record en verreweg de meest succesvolle open access, online onderwijscursus van Erasmus Universiteit Rotterdam. De MOOC 'Enjoyable Econometrics' werd gelanceerd in 2019 en trok al bijna 18.000 cursisten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer bij Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: +31 6 53 641846.

Meer over de MOOC 'Advanced Valuation & Strategy - M&A, Private Equity, and Venture Capital’.