Mkb brandt zijn vingers niet aan nieuwe regeling voor werkkosten

Mkb brandt zijn vingers niet aan nieuwe regeling voor

Het midden- en kleinbedrijf schrikt nog altijd terug van de nieuwe regels voor het fiscaalvriendelijk verstrekken van onder meer computers en telefoons aan werknemers. Na een overgangstermijn van drie jaar houden bijna alle mkb’ers vast aan de oude regels voor onbelaste vergoedingen of werkkosten. De bezwaren tegen de nieuwe regeling zijn talrijk en divers. Dit blijkt uit een onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam. In Het Financieele Dagblad d.d. 11 april 2014 geeft Peter Kavelaars, hoogleraar fiscale economie aan Erasmus School of Economics en tevens een van de onderzoekers, commentaar.

Volgens de onderzoekers Frank Werger en Peter Kavelaars komt de verplichte overstap naar de zogenoemde werkkostenregeling er wel, maar ligt nog eens een jaar uitstel tot 2016 voor de hand. Het oude en nieuwe systeem werken prima naast elkaar, is hun stelling, en om de belangrijkste bezwaren weg te nemen kan beter meer tijd worden genomen.

Klik hieronder om het hele artikel te lezen in Het Financieele Dagblad, 11 april 2014.