Minister Plasterk geeft gastcollege op Erasmus Universiteit

Minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties geeft op woensdag 25 februari 2015 een gastcollege op de Erasmus Universiteit Rotterdam over het Koninkrijk der Nederlanden. ​

Op uitnodiging van publiekrechtelijk dispuut Ius Mobile en de Juridische Faculteitsvereniging Rotterdam (JFR) spreekt minister Plasterk vanuit een juridische invalshoek over het Koninkrijk der Nederlanden. De bewindsman gaat in op de inrichting van het Koninkrijk. Sinds 10 oktober 2010 heeft ons Koninkrijk een nieuwe staatsrechtelijke verhouding.

Het Koninkrijk bestaat uit de vier landen Nederland, Curaçao, Aruba en Sint Maarten.  Daarnaast liggen aan de andere kant van de oceaan nog de drie bijzondere lichamen van Nederland: Bonaire, Sint-Eustatius en Saba.  Plasterk behandelt ook het Statuut van het Koninkrijk, dat onlangs 60 jaar bestond.

Daarnaast is er voor de zaal voldoende ruimte om vragen te stellen aan de minister, ook over andere (actuele) onderwerpen uit zijn portefeuille.

Het gastcollege is toegankelijk voor zowel toegankelijk voor studenten en medewerkers van de Erasmus Universiteit als ook voor mensen van buiten de universiteit. Aanmelden via deze link

Team Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T 010 4081216 of E press@eur.nl