Meer winst in het jaar van de aap

Over heel 2015 zijn er harde klappen gevallen in de Aziatische aandelenmarkten. Bij veel banken zijn er veel ontslagen gevallen bij hun teams in Azië die in aandelen handelen. 2016 is het jaar van de aap, het negende dier in de twaalf Zodiac jaren volgens de Chinese Kalender, en dat zou wellicht een goed teken kunnen zijn voor de aandelenmarkten.

Een artikel van efinancialcareers.com, het recruitmentplatform van de Wall Street Journal, gaat in op de relatie van de Zodiac jaren en de aandelenmarkten. Hierin wordt een recent onderzoek aangehaald van Laurens Swinkels, universitair docent aan Erasmus School of Economics, en Janice Phoeng die onderzochten hoe de aandelenmarkten zich gedroegen in elk van de Zodiac jaren. Uit hun onderzoek bleek namelijk dat de jaren van de aap ook goede jaren waren voor de aandelenmarkten. En daarom komt het jaar van de aap als geroepen voor de mensen in de financiële sector die op dit moment voor hun baan vrezen.

Klik hier om het volledige artikel te lezen op efinancialcareers.com, d.d. 9 februari 2016.