Meeloopdagen aan de Erasmus Universiteit voor toekomstige studenten nu online te volgen

Kimberly Kruijsse (20) is een tweedejaars criminologie studente aan het Erasmus en geeft momenteel ‘online meeloopdagen’. Want tijdens de coronacrisis kunnen aankomende studenten alleen via videobellen kijken hoe het er bij een studie aan toe gaat. Ze vertelt erover in het AD.

Is een online meeloopdag heel anders dan een normale meeloopdag?

"Normaal gesproken beginnen we zo’n dag met een eerstejaars hoorcollege en daar mag die groep meelopers dan drie kwartier bij gaan zitten. Dat kunnen we dus helaas nu niet aanbieden. Daarna geven we altijd een presentatie met gedetailleerde informatie wat we tijdens een en online meeloopdaag ook gewoon doen. Tijdens een reguliere meeloopdag gaan we ook altijd een juridische kwestie bespreken, dat is het nabootsen van een les die studenten normaal ook hebben. Daarna gaan we meestal even koffie en thee drinken, eventueel wat lekkers eten en dan geven we een tour over de campus."