Martijn Burger over concurrentie tussen steden en regio’s

Buitenlandse investeringen en bedrijvigheid lonken voor Nederlandse steden en regio’s. Deze steden en regio’s beconcurreren elkaar stevig om deze bedrijven binnen te halen. Om dit te volbrengen steken zij dan ook veel geld in bedrijventerreinen, kenniscampussen en handelsmissies naar economisch opkomende landen: zoals China, Brazilië en India. Als dit meer gecoördineerd en gezamenlijk uitgevoerd zou worden, zou dit volgens deskundigen cruciale voordelen opleveren voor zowel het buitenland als voor Nederland. Martijn Burger, universitair docent aan de Erasmus School of Economics, geeft hierop zijn reactie in Het Financieele Dagblad, d.d. 24 februari 2014.

‘Je hebt wel regionale samenwerkingsverbanden die dit zouden kunnen coördineren, maar die zijn redelijk vrijblijvend van aard.’ Dit zegt Burger over de huidige vorm van samenwerkingsverbanden tussen de Nederlandse steden en regio’s.

Klik hieronder voor het volledige artikel in Het Financieele Dagblad, 24 februari 2014.