Margaretha Buurman vertrekt bij Erasmus School of Economics

Huidig hoofd Bestuur & beleid en P&O aan Erasmus School of Economics, dr. Margaretha Buurman, verlaat de economische faculteit. Per 1 januari 2018 zal zij in dienst treden bij de Faculteit der Sociale Wetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

Margaretha Buurman, die in 2007 bij Erasmus School of Economics aan haar proefschrift begon, volgde in 2012 Sascha Krijger op als hoofd Bestuur & beleid en P&O. Met een trots gevoel kijkt zij terug op de afgelopen 10 jaar: ‘Ik heb met heel veel plezier gewerkt aan Erasmus School of Economics en ik ben dankbaar voor de mogelijkheden die de faculteit en vooral decaan prof.dr. Philip Hans Franses mij heeft geboden om me zowel als wetenschapper en later als manager te ontwikkelen.’ Buurman vervolgt: ‘Ik kijk ernaar uit om mijn kennis en ervaring in een nieuwe instelling te benutten als directeur bedrijfsvoering van de Faculteit der Sociale wetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam.’

Decaan Philip Hans Franses: ‘De Vrije Universiteit mag zich gelukkig prijzen met de komst van Margaretha. Zij geeft bij Erasmus School of Economics fantastisch vorm aan haar functie, als collega, maar vooral als ook mens. Met haar innemende persoonlijkheid betekent ze veel voor ons allemaal, en we gunnen haar allemaal deze mooie nieuwe stap in haar loopbaan.”

Margaretha Buurman (1972) studeerde in 1996 af als econoom aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna werkte ze als beleidsmaker bij het ministerie van Sociale Zaken, als onderzoeker bij het Instituut voor Onderzoek van Overheidsuitgaven en als beleidsadviseur bij de Raad voor Werk en Inkomen. In oktober 2007 begon zij bij de capaciteitsgroep Algemene Economie van Erasmus School of Economics aan haar proefschrift over de motivatie en zelfselectie van ambtenaren. Na de succesvolle verdediging van haar proefschrift in januari 2011, bekleedde zij de functie van adjunct-directeur van SEOR, een onderzoeksbureau dat opereert onder de paraplu van Erasmus Universiteit Rotterdam. In 2012 volgde zij Sascha Krijger op als hoofd Bestuur & beleid en P&O van Erasmus School of Economics.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, communications officer van Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, +31 6 53 641 846.