Koninklijke onderscheiding voor Reinoud Rijntjes

In de gemeente Korendijk is vrijdag 26 april 2013 een koninklijke onderscheiding uitgereikt aan drs. Reinoud Rijntjes, secretaris van het Erasmus Trustfonds, vanwege zijn buitengewone inzet gedurende een groot aantal jaren voor de samenleving. Rijntjes is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Reinoud Rijntjes, lid van de Vereniging Trustfonds Erasmus Universiteit Rotterdam en van het A.A. van Beek Fonds, was van 1972 tot zijn (flex-)pensionering bij verschillende organisaties werkzaam als financieel eindverantwoordelijke. Van 2006 – 2008 vervulde hij diverse interim-opdrachten bij zorginstellingen en begeleidde hij een fusie van kinderopvangorganisaties, Verder zette hij zich op bestuurlijk gebied in voor diverse activiteiten:

• 1970 – 1980    Voorzitter van de VVD, afd. Binnenmaas;
  • 1976 – 1998    Bestuurslid van de Stichting BiWanTo, Binnenmaas;
  • 1982 – 1995    Penningmeester en plv. voorzitter Oranjevereniging Wilhelmina te Mijnsheerenland;
  • 1989 – 1995    Penningmeester en plv voorzitter van het 5-Meicomité Binnenmaas;
  • 1991 – heden  Penningmeester en later ook secretaris van St. Kinderopvang Hoeksche Waard – Oost. De Stichting groeide van 1 naar 14 vestigingen;
  • 2008 – heden  Actief voor het College van Bestuur van de Erasmus Universiteit Rotterdam en voor de universitaire gemeenschap; Is ook lid van diverse universitaire commissies;
  • 2008 – heden  Bestuurslid en penningmeester van de Vereniging Toezichthouders Woningcorporaties;
  • 2009 – heden  Voorzitter van de Stichting Vrienden van Antonius Binnenweg te Rotterdam;
  • 2011 – 2012    Actief om de financiën van daklozen van de gemeente Oud-Beijerland op de rails te zetten.