Klimaat, Brexit, Feyenoord City en hersenkweekjes in Studio Erasmus

Gaat er nu eindelijk iets gebeuren rond het klimaat? Wat voor klap krijgt Rotterdam door de Brexit? Waarom roept Feyenoord City zoveel emoties op? En: hoe huidcellen kunnen helpen bij het onderzoek naar Alzheimer en Parkinson. Dat alles komt voorbij in Studio Ersmus, de maandelijkse wetenschappelijke talkshow van de Erasmus Universiteit Rotterdam, op dinsdag 26 maart. Kom langs!

De Erasmus Universiteit over de actualiteit en het laatste academische onderzoek – dat is de maandelijkse talkshow Studio Erasmus. Verrassend, prikkelend, maar altijd academisch verantwoord. Op dinsdag 26 maart 2019 in Theater Rotterdam, staan o.a. op het programma:

• Gaat er nu eindelijk iets gebeuren? – Hoogleraar transitiekunde en duurzaamheid Jan Rotmans over de klimaatcrisis, maatschappelijk draagvlak, politieke wil en activisme in de wetenschap.
  • Rotterdam en de Brexit – Frank van Oort (hoogleraar stedelijke en regionale economie) over de impact op Rotterdam, de haven en het achterland.
  • Hersencellen in petrischaaltjes: neurowetenschapper Shashini Munshi (Erasmus MC) over het omzetten van huidcellen naar stamcellen en hoe dit kan helpen bij het onderzoeken en begrijpen van psychiatrische aandoeningen en hersenaandoeningen zoals Alzheimer en Parkinson.
  • Huilen om de Kuip: waarom roept Feyenoord City zoveel emoties op? – Historicus Hilde Sennema over erfgoed, supporterssentiment en publieke besluitvorming.

Livemuziek van het NOHMI jazz trio.

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met Studium Generale, Vers Beton, Erasmus Magazine en Theater Rotterdam. Mede mogelijk gemaakt door Erasmus Trustfonds. Presentatie: Geert Maarse.

Dinsdag 26 maart 2019 | 20.30 – 21.45 uur (inloop met livemuziek vanaf 20.00 uur) | Theater Rotterdam - Foyer Rotterdamse Schouwburg | Toegang gratis, reserveren mogelijk via deze link.

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met Studium Generale, Vers Beton, Erasmus Magazine en Theater Rotterdam. Presentatie: Geert Maarse.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl