Johan Willem van Dijk nieuwe directeur HR Erasmus Universiteit Rotterdam

Campus Woudestein
Johan Willem van Dijk kijkt in de camera.

Johan Willem van Dijk is per 1 oktober 2024 de nieuwe HR Directeur van Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR). Van Dijk heeft jarenlange relevante werkervaring opgedaan in diverse eindverantwoordelijke HR-functies. Op dit moment is hij werkzaam als Directeur Mens & Organisatie bij Provincie Zuid-Holland. Daarvoor werkte hij als Hoofd Human Resource Management bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW). Met zijn brede kennis en ruime ervaring in Human Resources binnen de publieke sector, hebben we met hem een waardige opvolger gevonden voor Lieke Skidmore-Vencken.

De EUR kijkt uit naar de komst van Van Dijk. Ellen van Schoten, vicevoorzitter College van Bestuur: “Johan Willem van Dijk brengt ruime ervaring op het HR-vlak en kennis van complexe organisaties mee. Waarbinnen hij als verbinder het mensgerichte leiderschap weet te tonen wat we zoeken binnen de EUR. Hij kent als geen ander dilemma’s van een veranderend werkveld en is bekend met alle facetten van HR, zoals het belang van medezeggenschap”.

Verheugt zich op de nieuwe rol

Van Dijk, die bestuurskunde aan Erasmus Universiteit Rotterdam studeerde, verheugt zich op zijn nieuwe rol: “Ik kijk er met veel plezier naar uit om te starten bij de Erasmus Universiteit! Een fantastische organisatie met betrokken collega’s die dag in dag uit werken aan onderzoek en onderwijs op hoog niveau, vanuit het inspirerende motto “Making Minds Matter”. Ik ben zeer gemotiveerd om samen met de collega’s de organisatie uitdagingen op te pakken en mooie resultaten te boeken om de huidige en toekomstige ambities van de EUR te realiseren”.

Voor meer informatie over dit bericht: Femke van Zijst, woordvoerder a.i. EUR: 06 33 31 30 16 of press@eur.nl.