Jeroen Jansz (directeur CLI) over basiskwalificatie onderwijs

Uit de cijfers van de universiteitenverenging VSNU is naar voren gekomen, dat minder dan de helft van alle docenten aan de Erasmus Universiteit een basiskwalificatie onderwijs bezitten. Dit zorgt ervoor dat de Erasmus Universiteit onder het gemiddelde presteert. Hoe is dit mogelijk, terwijl er hard aan onderwijsverbetering en -vernieuwing wordt gewerkt?

Prof. Jeroen Jansz, directeur van de Community for learning & Innovation (CLI), heeft in het Erasmus Magazine (EM) de gelegenheid gekregen om de cijfers te verklaren. Zo komt naar voren dat deze cijfers niet de gehele context representeren. De Erasmus Universiteit maakt veel gebruik van tijdelijke contacten, hierbij is het niet verplicht om een BKO te halen. Dit betekent niet dat deze docenten geen trainingen of support krijgen. Jeroen Jansz legt dit verder uit in het interview met EM. Bekijk het gehele interview om een beter beeld te verkrijgen van het onderwijscertificaat van een EUR docent.