Jarige Erasmus Universiteit viert lustrum met wetenschapsfestival Science Hotel/Science Open

Foto: Fred Ernst

Op vrijdagavond 28 september en zaterdag 29 september organiseert de 105-jarige Erasmus Universiteit het Science Hotel/Science Open, een festival vol wetenschap, muziek en kunst. Onder het lustrummotto ‘Science Meets City’ kan iedereen in gesprek gaan met wetenschappers en kennismaken met de Erasmus Universiteit. Ontdek hoe de stad ze op nieuwe ideeën brengt en denk mee! Het wetenschapsfestival wordt op vrijdagavond 28 september gehouden in het Nhow Hotel aan de Wilhelminakade en op zaterdag 29 september op campus Woudestein: twee mogelijkheden om kennis te maken met de wetenschappers van de Erasmus Universiteit en hun verhalen.

Ontmoetingen tussen wetenschap en stad

Tijdens het wetenschapsfestival Science Hotel/Science Open gaan wetenschappers van de Erasmus Universiteit Rotterdam en kunstenaars uit de stad in gesprek met het publiek. Zij vertellen over hun projecten en vragen het publiek hun vragen en ideeën te delen. Wetenschap maak je samen, is het uitgangspunt, met de stad als verbinding. Een interactieve avond dus, met spannende ontmoetingen tussen de wetenschap en de stad.

Science Hotel/Science Open

Op het programma van Science Hotel/Science Open staan minicolleges, workshops, experimenten, tests, demonstraties en rondleidingen. Alles heeft een link met de stad, of het nu gaat over de gaatjes in de tanden van kinderen, dating apps, ontsnapte slangen, wat je hebt aan science fiction voor de stad, hoe creatief Rotterdam is, of een slimme stad ook duurzaam is of waar de schedel van Erasmus eigenlijk is gebleven. Zo krijgen bezoekers een indruk van onderzoek  uit alle faculteiten. Zaterdag zijn er, naast de ontmoetingen met de wetenschappers, ook kunstrondleidingen over campus Woudestein. Voor  kinderen zijn er zaterdag onder meer voorstellingen en over jongleren en de wetenschap daarachter.

Voor iedereen

Iedereen is welkom op het Science Hotel en Science Open: bewoners uit stad en regio, familie en vrienden van medewerkers en natuurlijk studenten en hun familie en vrienden. De laatste keer dat de Erasmus Universiteit een open huis hield was tijdens het honderdjarig bestaan in 2014. In het kader van het lustrum ‘Science meets City’ organiseert de Erasmus Universiteit het hele jaar activiteiten.

De Erasmus Universiteit Rotterdam organiseert Science Hotel en Science Open in samenwerking met het Centrum Beeldende KunstArminiusCodartsWillem de Kooning Academie, het Nhow Hotel en de Europese Unie.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl