Ivo Arnold over de Financiële Coöperatie: de bank van de burger

Ivo Arnold over de Financiële Coöperatie: de bank van de

Het vertrouwen in de financiële sector staat, na de vele bankschandalen van de afgelopen jaren, op een dieptepunt. Met nieuwe wetten, regels en extra toezicht proberen politici de banken weer in het gareel te krijgen. Niet iedereen heeft daar vertrouwen in. Een groep burgers uit Apeldoorn werkt hard aan het opzetten van een nieuwe bank: De Financiële Coöperatie. Een bank die weer terug moet naar oude normen en waarden. Ivo Arnold, hoogleraar monetaire economie aan de Erasmus School of Economics, geeft samen met enkele studenten van de Financiele Studievereniging Rotterdam (FSR) zijn reactie in de uitzending van EenVandaag, d.d. zaterdag 30 november 2013.

'De grote valkuil is natuurlijk dat straks iedereen enthousiast wordt over zo’n nieuwe coöperatie. Dat een hoop spaarders daar hun geld naartoe brengen, en dat de bank niet weet wat ze met het geld aan moet en dus maar risico gaat nemen', aldus Arnold.

• Klik hier voor het fragment met Arnold bij EenVandaag, d.d. zaterdag 30 november 2013.