Interview met Emiel

Studenten aan het woord
Emiel smiling whilst driving on a boat

Hoi! Ik ben Emiel. Ik ben 21 jaar oud en ik zit nu in mijn derde jaar van de studies Fiscale Economie en Economie en Bedrijfseconomie. Ik kom oorspronkelijk ook uit Rotterdam, maar ik woon nu al meer dan een jaar op kamers in deze mooie stad.

Waarom heb je voor deze studie gekozen?

Ik begon eerst alleen aan de studie Fiscale Economie. Aangezien mijn vader ook Fiscale Economie heeft gestudeerd kwam ik er al vroeg mee in aanraking. Vervolgens vond ik op de middelbare school bedrijfseconomie en economie de leukste vakken. Dus wist ik dat ik de economische kant op wilde gaan. Nadat ik wat open dagen en meeloopdagen van Fiscale Economie en Economie en Bedrijfseconomie had bezocht, wist ik zeker dat ik Fiscale Economie wilde studeren. Ik vond het namelijk erg leuk en ik kreeg te horen dat het eerste jaar van Fiscale Economie en Economie en Bedrijfseconomie hetzelfde is, behalve dat je bij Fiscale Economie nog een paar introductiecolleges had over fiscale economie. Dus als ik die dan opeens niet leuk had gevonden dan had ik altijd nog kunnen overschakelen naar Economie en Bedrijfseconomie, wat ik ook heel leuk vond.

Wat is je favoriete vak en/of favoriete leraar?

Mijn favoriete vak is Inkomstenbelasting B uit het derde jaar. Het kan dan ook geen toeval zijn dat mijn favoriete leraar Mevrouw Tigelaar-Klootwijk is, aangezien zij hele fijne lessen Inkomstenbelasting B heeft gegeven. Hierdoor vond ik het vak en de lessen erg leuk. Aan dit vak vond ik de combinatie tussen het begrijpen van balansen en de fiscale wetgeving erg leuk.

Wat is het meest interessante dat je tot nu toe hebt geleerd?

Dit is een moeilijke vraag, omdat er natuurlijk heel veel interessante dingen zijn die ik tot nu toe heb geleerd. Maar het meest interessante wat ik tot nu toe heb geleerd is eigenlijk iets algemener. Het is namelijk dat er voor zoveel verschillende situaties zoveel verschillende oplossingen, interpretaties en regels voor zijn. Zo kan je de fiscale wet- en regelgeving op veel verschillende manieren interpreteren en toepassen.

Erasmus Sport Cafe

Wat is je favoriete studiebreak plek op campus?

Mijn favoriete studiebreak plek op de campus is denk ik het Erasmus Sportcafé. Het is hier heerlijk pauze houden na een goede ochtend studeren. Zo kan je er gezellig met vrienden zitten en zijn de prijzen voor een goede lunch lekker goedkoop. Het is al met al een plek waar ik altijd weer vrolijk van word, waardoor ik daarna weer goed door kan studeren.

Kralingse plas during sunset

Wat is je beste tip om leuke dingen te doen in Rotterdam?

Naast het studeren zijn er natuurlijk heel veel andere leuke dingen te doen in het mooie Rotterdam. Zo kan je in de zomer heerlijk met wat vrienden aan de Kralingse Plas zitten, of misschien wel in een sportieve bui een rondje om de plas rennen. Daarnaast kan je in de Oude Haven en op de Witte de With gezellig een drankje of een hapje op een terrasje doen. Tot slot is het ook leuk om iets naast je studie te doen. Zo zou ik in de eurekaweek vooral kijken of er misschien een leuke studentenvereniging is die goed bij je past.

Interview met Beerend

Interview met Beerend, student bachelor Economie en Bedrijfseconomie
Beerend smiling with a closed smile at the camera

Interview met Marinthe

Interview met Marinthe één van onze studenten bij Erasmus School of Economics.
Marinthe smiling with a closed smile

Interview met Luca

Interview met Luca Ă©Ă©n van onze studenten
Luca smiling at the camera