Interview met de decaan van Erasmus School of Economics

Het pluspunt van onze opleiding is dat we veel mensen opleiden die later ver in de maatschappij komen: CEO’s van grote bedrijven etc. Dat doen we significant beter dan andere universiteiten. Een ander pluspunt is gewoon de stad: Rotterdam is een fantastische stad waar alles economie ademt.’ Dat zegt Philip Hans Franses, hoogleraar toegepaste econometrie en hoogleraar marketing research aan Erasmus School of Economics.

‘We nemen de rankings vooral serieus omdat toekomstige studenten ze serieus nemen. Maar we willen vooral graag betrokken en gemotiveerde studenten aantrekken. Zij moeten later anderen gaan vertellen hoe ze het hebben gevonden in Rotterdam en dankzij Erasmus School of Economics ben ik zover gekomen als waar ik nu ben. Hierdoor komen weer veel nieuwe studenten naar hier.’ Aldus Franses.

Klik hier om het hele interview te lezen op de website van De Duplomaat.

De duplomaat is onderdeel van In Duplo, de studievereniging voor studenten die het mr. drs.-programma volgen. Het mr. drs.-programma is een uniek programma dat studenten aan Erasmus Universiteit Rotterdam de mogelijkheid biedt de studies Economie & Bedrijfseconomie en Nederlands Recht te combineren. In het mr. drs.-programma worden beide studies afgerond in zes jaar tijd, het programma is dan ook alleen toegankelijk voor de meest gemotiveerde studenten. Op dit moment telt In Duplo ongeveer 600 leden.