Inspirerende middag met professor Curt Rice

Prof. Curt Rice
OsloMet

Op 22 november sprak prof. dr. Curt Rice, rector van de Oslo Metropolitan University, samen met de studenten en medewerkers van de Erasmus Universiteit Rotterdam over diversiteit en inclusie.

De noodzaak van concrete acties die moeten leiden tot een meer inclusieve universiteit kwam al snel naar voren. Onze rector magnificus prof. Rutger Engels  is ervan overtuigd dat onze universiteit een weerspiegeling moet zijn van de diverse stad die Rotterdam is. Prof. Semiha Denktaş, onze Chief Diversity Officer, wil dat de universiteit een fort van inclusie en sociale rechtvaardigheid wordt, een plek waar studenten zich veilig voelen om mee te doen. Ze kondigde verandering aan, door beleid en actie.

Ook hartelijk dank aan onze andere gasten Ramses Singeling, Welmer de Groot, dr. Liesbeth Noordegraaf-Eelens, prof. Willem Schinkel en Andrea Tauta Hurtado voor dit inspirerende seminar!

Vrouwelijke Erasmus - Curt Rice 22 november

Seminar Curt Rice 22 november 2018