"Ik heb een fascinatie voor het grote ecosysteem van studentenorganisaties hier op de EUR"

In een serie interviews leggen oprichters van beginnende studentenorganisaties uit wat hen motiveerde, en geven ze een inkijkje in hoe ze hun ideeën naar de praktijk brachten. Hoe dat in zijn werk gaat, hoopt Mikulas Karger van Students4Students (S4S) beter in kaart te brengen via een serie interviews.

“Ik heb een fascinatie voor het grote ecosysteem van studentenorganisaties hier op de EUR. We hebben er écht veel die actief bezig zijn met het neerzetten van activiteiten. Die grote hoeveelheid ‘succesvolle’ organisaties is een duidelijke meerwaarde voor de universiteit, omdat zij kunnen onderwijzen op gebieden waar de universiteit te weinig aandacht aan geeft”, zo vertelt Mikulas Karger van S4S aan Erasmus Magazine.

Meest uiteenlopende studentenorganisaties

Of je nu interesse hebt in ondernemen, het milieu of technologie: grote kans dat er een vereniging of organisatie is op de universiteit die zich ermee bezighoudt. Maar wat doe je als jouw idee of interesse nog geen plekje heeft? Soms nemen studenten het heft in eigen hand en richten ze een organisatie op. Tot dusver heeft hij vier oprichters gesproken over hoe ze – mede dankzij S4S – een voet aan de grond hebben gekregen in dat drukke ecosysteem van verenigingen. En er staan meer interviews op de planning.

Lees het volledige interview op erasmusmagazine.nl

Voor een overzicht van alle interviews kijk je op de students4students pagina op eur.nl