Honorair hoogleraar Arjun Appadurai bezoekt Rotterdam

Woensdag 27 mei houdt prof. Arjun Appadurai de openbare lezing Ecologies of Failure, over falen als belangrijk en leerzaam kenmerk van alle menselijke projecten, carrières, missies en visies. Apparudai werd onlangs benoemd tot honorair hoogleraar bij de afdeling Media en Communicatie van de Erasmus Universiteit en het Erasmus Research Centre of Media, Communication and Culture (ERMeCC). In 2013 ontving hij ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van de EUR een eredoctoraat.

Appadurai bezoekt de EUR in mei-juni. De openbare lezing Ecologies of Failure op woensdag 27 mei wordt georganiseerd in samenwerking met SG Erasmus. Belangsetllenden kunnen zich aanmelden op de website van ERMeCC.

Seminar Innovation and Failure
Op vrijdag 29 mei en woensdag 3 juni verzorgt Appadurai een tweedelig seminar, getiteld Innovation and Failure, voor onderzoekers en promovendi over de relatie tussen falen en innovatie, met name op het gebied van wetenschap en technologie.

Over Arjun Appadurai
Arjun Appadurai is Paulette Goddard-professor in het vakgebied Media, Cultuur en Communicatie aan New York University en honorair hoogleraar bij de afdeling Media en Communicatie van de Erasmus Universiteit. Daarnaast is hij gastdocent aan het Tata Institute for Social Sciences (Mumbai, India) en het Max Planck Institute for the Study of Ethnic and Religious Diversity (Göttingen, Duitsland). Appadurai heeft uitgebreid gepubliceerd over globalisering, transnationale media, steden en de relatie tussen economie en cultuur. Zijn meest recente boek is The Future as Cultural Fact: Essays on the Human Condition (Verso, 2013) en binnenkort verschijnt zijn boek Banking on Words: The Failure of Language in the Age of Derivative Finance (Chicago: In Press). Meer informatie