Het unieke topsport ecosysteem van Rotterdam

Het Algemeen Dagblad
Thomas Peeters

In een artikel van het Algemeen Dagblad, licht Thomas Peeters, universitair hoofddocent en sporteconom aan Erasmus School of Economics, het unieke topsport ecosysteem van Rotterdam toe.

Op 17 mei 2024 krijgt Rotterdam mogelijk een geweldige kans toegewezen. Op die specifieke dag maakt de FIFA de gastheer van het WK vrouwenvoetbal in 2027 bekend. Volgens Peeters is de kans groot dat Nederland een gastheer zal zijn.

De voorzieningen in Rotterdam om topsport te huisvesten zijn zeer goed. Jaarlijks worden er vele evenementen georganiseerd in Rotterdam. Deze evenementen kosten misschien geld, maar het toegenomen toerisme in Rotterdam zal ook veel bedrijven ondersteunen en zo inkomstenstromen genereren. Rotterdam is speciaal uitgerust om grote toernooien van kleinere mondiale sporten, zoals turnen, te faciliteren. Voor die evenementen zijn niet veel nieuwe investeringen nodig, omdat Rotterdam vaak die sportinfrastructuur al heeft.

Universitair Hoofddocent
Thomas Peeters, universitair hoofddocent Erasmus School of Economics

U kunt het hele artikel van Het Algemeen Dagblad, 29 januari 2024, hier lezen.