Hans Smits heeft een bericht voor alle alumni

Hans Smit

"Beste alumnus, In deze bijzondere tijden wilde ik contact met je opnemen om je namens de Erasmus Universiteit het allerbeste te wensen, maar ook om je te laten weten welke stappen we nemen om de continuïteit van het onderwijs voor onze studenten te behouden."

"De afgelopen weken en de komende periode communiceren we zo helder mogelijk met onze studenten en medewerkers, in het besef dat ze bezorgd en verbijsterd zijn door deze plotselinge en ongekende veranderingen in hun onderwijs. We nemen over de hele linie snelle stappen om het onderwijs online te geven en we werken momenteel aan alternatieven om onze studenten op een andere manier te examineren dan via de ‘live’ tentamens die ze verwachtten.

Velen van ons zijn ouders en we weten uit eerste hand hoe moeilijk dit is voor onze studenten en hoe belangrijk het is dat we snel, duidelijk en eerlijk reageren. We doen het."

"Deze tijden hebben een diepgaand effect op ons allemaal gehad en ik wilde je laten weten hoe trots we zijn op onze ongelooflijke wereldwijde alumnigemeenschap. Onder jullie zijn clinici en onderzoekers die aan de frontlinie staan ​en werken om de gezondheid van het land te beschermen, waar ook ter wereld. Onder jullie zijn CEO’s die de toeleveringsketens in stand houden, zodat vitale bedrijven draaiende blijven op het moment dat dit zo belangrijk is. Zovelen van jullie spelen een cruciale rol in deze uitdagende tijden en niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld.

In de komende maanden zullen onze netwerken en community steeds belangrijker worden en ik wilde je laten weten dat het College van Bestuur aan het begin van dit jaar de beslissing heeft genomen om onze alumni-engagementcapaciteit uit te bouwen met de oprichting van een nieuw team van professionals die zullen samenwerken met scholen, docenten, studenten en alumni om een ​​echt betrokken alumnigemeenschap te creëren.

Deze beslissing lijkt nu nog belangrijker in deze ongekende tijden. De waarde van een wereldwijd netwerk van Erasmianen die elkaar en onze toekomstige afgestudeerden ondersteunen in moeilijke economische tijden, zal slechts één manier zijn waarop Erasmus kan bijdragen aan onze internationale gemeenschap, in samenwerking met jou.

Ik vind het belangrijk dat je weet dat we aan je denken en vooruitkijken naar betere tijden. Een tijd die anders zal zijn en waar jouw steun, advies en onze ongelooflijke collectieve expertise en voortdurende betrokkenheid steeds belangrijker zullen worden."

Hans Smits
Voorzitter College van Bestuur