Grootste studenten stijldans evenement op campus

Vrijdag 4, zaterdag 5 en zondag 6 maart 2016 komen de beste studenten stijldansers van Nederland naar het Erasmus Sport Center om te strijden om de titel Nederlands Studenten Dans Kampioen. De Erasmus Dance Society, winnaar van vorig jaar, organiseert het Nederlands Toernooi voor Dansende Studenten (NTDS) op de campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Met 350 dansende studenten is dit het grootste stijldans evenement van het jaar.

Op het programma staan Latin- en Ballroomstijl van beginnende dansers tot topklasse. Alle
dansers gaan de competitie aan met paren van hetzelfde niveau. Het toernooi wordt georganiseerd in samenwerking met Stichting NTDS, Erasmus Dance Society en Erasmus Sport. Het evenement is open voor toeschouwers.

Over Erasmus Sport
Stichting Erasmus Sport voert het sportbeleid van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Een
uitgebreid sportaanbod met meer dan 50 sporten, 22 studentensportverenigingen en een
eigen Sport Center op campus Woudestein, maken ze een kwalitatief en laagdrempelig
sportaanbod mogelijk. Bij Erasmus Sport wordt sport op alle mogelijke niveaus bedreven
voor zo'n 10.000 sporters. Ruim 90 topsporters staan ingeschreven bij Erasmus Topsport. Er
wordt door 6 verenigingen op prestatiesportniveau gepresteerd. Een grote groep sporters
maakt recreatief gebruik van het sportaanbod. Bij Erasmus Sport werken ruim 70 mensen
waarvan het overgrote deel goed gekwalificeerde sportdocenten en –trainers zijn.