Griekenland keldert op wereldranglijst ‘gelukkige burgers’

Donderdag 21 mei 2015 was emeritus hoogleraar Ruut Veenhoven te horen bij BNR nieuwsradio. Veenhoven, die verbonden is aan het kennis- en expertisecentrum voor geluksonderzoek Erasmus Happiness Economics Research Organisation (EHERO), geeft een toelichting naar aanleiding van de Europese lancering van het World Happiness Report, op de Erasmus Universiteit Rotterdam. Uit dit rapport blijkt dat de Grieken gekelderd zijn op de wereldranglijst van gelukkige burgers. Dit komt echter niet alleen door de economische crisis. Ook Nederland is wat gezakt.

‘Het kelderen van Griekenland op de ranglijst voor geluk komt niet alleen door de economische crisis. De financiële ramp heeft ook allerlei institutionele misstanden aan het licht gebracht, bijvoorbeeld dat de overheid niet goed functioneert. Ook dit raakt de burger. Het is dus een samenloop van omstandigheden.’ Aldus Veenhoven.

Klik hier om het volledige fragment te beluisteren bij BNR Nieuwsradio, d.d. 21 mei 2015.

Zie hieronder het volledige artikel in El Colombiano, d.d. 7 maart 2015.