Gouden grepen in het onderwijs

Erasmus University Rotterdam Campus
A lecturer teaching
Jonathan van Rijn

Erasmus Universiteit Rotterdam is een plek vol kennis en inspiratie. Verschillende EUR docenten willen hun gouden greep delen die ze tijdens de COVID-19 pandemie en de omschakeling naar online onderwijs hebben ingezet. Op deze pagina zijn alle video’s overzichtelijk weergegeven. Laat je inspireren als mede-docent, en tijd besparen zodat je niet zelf alles hoeft uit te vinden.

• Bekijk Sarah Young's video over de gouden greep in haar onderwijs en wordt geraakt door de manier hoe zij ervoor zorgde er voor haar studenten te zijn tijdens de pandemie. Deze gouden greep sluit aan bij de werkvorm 'Stay human' op teachEUR welke is toegevoegd door Radhika Mittal.

• Bekijk Ana Uribe Sandoval's video over de gouden greep in haar onderwijs. Tijdens de COVID-crisis moest zij effectief op zoek gaan naar verschillende ruimtes om haar lessen te geven. Laat je inspireren door haar aanpak.

• Bekijk Jurgen Damen's video over de gouden greep in zijn onderwijs: De Clinical Challenge-app. De Clinical Challenge-app is bedoeld om studenten te helpen vertrouwd te raken met hoogwaardige pathofysiologische hart- en longgeluiden die passen bij casussen in de daaropvolgende contacteducatie.

• Bekijk Aleid Fokkema's video over de gouden greep in haar onderwijs. Haar onderwijshack is: verdubbel studentinteractie door je onderwijsgroepen op te splitsen.

• Bekijk Floor van Rosse's video over de gouden greep in haar onderwijs. en luister welke verschillende onderwijsvormen Floor ontdekte tijdens COVID-19.

• Bekijk Jan-Willem Weenink's video over de gouden greep in zijn onderwijs. Laat je inspireren hoe Jan-Willem een real-life game heeft omgezet in een online game.