Gezonder en gelukkiger in TEDxErasmusUniversity

Hoe kunnen we mensen gelukkiger en gezonder maken? Die vraag staat centraal tijdens de derde editie van TEDxErasmusUniversity op vrijdag 4 november 2016 in het Erasmus Paviljoen. Met Ben van Berkel, de architect van de Erasmusbrug,over  het effect van architectuur op mensen en Teodor Cataniciu over slimme student-vluchtelingen. TEDxErasmusUniversity wordt georganiseerd door MBA-studenten van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en Young Erasmus.

Dit jaar is het thema ‘Building People’. Wat voor ideeën kunnen mensen helpen om gezonder en gelukkiger te worden? Er wordt besproken hoe nieuwe kennis en initiatieven een betere wereld kunnen creëren. Sprekers uit de academische wereld en het bedrijfsleven gaan elk vanuit hun eigen perspectief in op het thema; op ontwikkeling door middel van onderwijs, sociale innovatie of menselijke interacties met de technologie.

Inspirerende sprekers
Ben van Berkel, de architect van de Rotterdamse Erasmusbrug, spreekt over het effect van  architectuur op mensen. Teodor Cataniciu, een jonge ondernemer en oprichter van RE / START, vertelt over zijn doel om ongelijkheid te overwinnen en toegang tot toponderwijs voor slimme studentvluchtelingen.

Andere bijdragen zijn van EUR-onderzoekers Payal Arora (Department of Media and Communication en oprichter/directeur van Catalyst Lab), Patrick Verwijmeren (hoogleraar Corporate Finance, Erasmus School of Economics), Ellen van de Poel (insitutuut Beleid en Management Gezondheidszorg), Kirsten Rohde (hoogleraar gedragseconomie), Aurelien Baillon (gedragseconomie) en Elisabeth van Rossum (hoogleraar Erasmus MC, internist-endocrinologist en hoofd Centrum Gezond Gewicht).

De kaartverkoop is inmiddels gestart. Er is een beperkt aantal tickets beschikbaar, hier. Het evenement wordt georganiseerd door internationale MBA-studenten van RSM in samenwerking met Young Erasmus.

Over TEDxErasmusUniversity
TEDxErasmusUniversity verspreidt ideeën naar de rest van de wereld, legt verbindingen tussen de universiteit en de stad Rotterdam en biedt waardevolle mogelijkheden om te netwerken voor de deelnemers en sprekers.