Geluk valt te sturen

De Erasmus Happiness Economics Research Organization (EHERO), verbonden aan Erasmus School of Economics, in samenwerking met Atlas voor Gemeenten de gemeentelijke Geluksindex, die op 18 mei 2017 werd gepresenteerd.

Onder geluksbeleving verstaan Frank van Oort, hoogleraar Stedelijke en Regionale Economie aan Erasmus School of Economics, en Martijn Burger, universitair docent aan de Erasmus School of Economics, in principe de mate waarin mensen tevreden zijn over hun leven ofwel de beoordeling van kwaliteit van leven. Deze kwaliteit hebben ze vastgesteld aan de hand van diverse parameters in verschillende domeinen. Volgens Van Oort is geluk misschien wel veel meer maakbaar voor zover deze parameters de omgeving aangaan.

Klik hier voor het volledige artikel op Gebiedsontwikkeling.nu, d.d. 25 mei 2017.