Filosoof Tim de Mey schrijft Nederlandse versie Groot Erasmus Dictee

Filosoof Tim de Mey schrijft Nederlandse versie Groot

Vorig jaar won ESHCC-student Randy van Halen het Groot Erasmus Dictee, om daarna ook het nationale Groot Dictee der Nederlandse Taal te winnen. Dit jaar organiseert de Erasmus Universiteit op maandag 23 november voor de derde maal het Groot Erasmus Dictee, in twee talen. Het is bedoeld voor medewerkers en studenten en wordt georganiseerd in het Erasmus University College. Het Nederlandse dictee is deze keer geschreven door filosoof Tim de Mey, het Engelstalige door taaldocent Valerie Poore.

Op maandag 23 november vindt in het Erasmus University College het derde Groot Erasmus Dictee plaats. Het dictee is bedoeld voor medewerkers en studenten. Zij kunnen zich inschrijven voor het Erasmus Dictee en prachtige prijzen in de wacht slepen.  De winnaars van het Nederlandstalige dictee krijgen onder meer de Dikke Van Dale, de Engelstalige winnaars een Oxford dictionary.

Het Erasmus Dictee wordt georganiseerd door SG Erasmus, samen met het Taal- en Trainingscentrum, Erasmus Magazine, de Universiteitsbibliotheek en Marketing & Communicatie.