Feestelijke bachelor diploma-uitreiking op 10 en 11 november 2016

Feestelijke bachelor diploma-uitreiking op 10 en 11 november

Op donderdag 10 en vrijdag 11 november a.s. krijgen de afgestudeerde bachelorstudenten van Erasmus School of Economics hun diploma uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in de Aula op campus Woudestein. Dit jaar nemen 445 studenten deel aan de Bachelor Graduation Days. Op donderdag nemen de studenten van de opleiding Economie en Bedrijfseconomie hun diploma in ontvangst en op vrijdag ontvangen de studenten van de opleidingen Fiscale economie, IBEB, Econometrie, Econometrics en Bsc2 hun diploma.

Naast de uitreiking van de diploma’s bevat de feestelijke ceremonie nog meer aansprekende onderdelen. Zo is er op beide dagen een inspirerende gastrede van een alumnus van Erasmus School of Economics.

Donderdag 10 november richt Laura van Geest het woord tot de aanwezigen. Laura van Geest (1962) studeerde algemene economie en bestuurskunde aan Erasmus Universiteit Rotterdam. Sinds 2013 is zij directeur van het Centraal Planbureau (CPB). Dit onderzoeksinstituut maakt op eigen initiatief, of op verzoek van de regering, het parlement, Kamerleden, vakbonden en werkgeversorganisaties economische beleidsanalyses. Het werk van het CPB bevindt zich op het snijvlak van de economische wetenschap en het overheidsbeleid. Vanwege haar functie als directeur van het CPB is Van Geest kroonlid van de SER en lid van de Centraal Economische Commissie.

Op vrijdag 11 november verzorgt Coen van Oostrom de gastrede. Van Oostrom (1970) die Bedrijfseconomie aan Erasmus School of Economics studeerde, is de oprichter en CEO van het duurzame vastgoedbedrijf OVG. Van Oostrom kocht zijn eerste huis als student en voor het einde van zijn studie bezat hij al tientallen panden. Inmiddels wordt Coen van Oostrom gezien als het boegbeeld van duurzaam ontwikkelen. Met gebouwen als De Rotterdam en The Edge in Amsterdam verwerft OVG wereldwijde roem. In 2015 riep zakenblad Bloomberg The Edge uit tot het slimste gebouw van de wereld.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Communications Officer van Erasmus School of Economics +31 6 53 641 846 of rdegroot@ese.eur.nl